Powered By Blogger

13 Aralık 2010 Pazartesi

erdener'in sesinden..


Atatürk'ün en sevdiği türkülerden diye bilinir Bülbülüm Altın Kafeste, ben de içten içe mutlu olurum benim de en sevdiğim türkü olduğu için... bir de Selva Erdener yorumu vardır Bülbülüm altın Kafeste'nin, Ata yaşasaydı da bu yorumu dinleseydi eminim büyülenirdi, zira çağdaş çok sesli türk müziğiyle ve insanın kalbinde yankı bulan soprano bir sesle nasıl bu kadar kusursuz yorumlandığını görünce eminim gururlanır ve daha da çok severdi eseri.. Türküyü Erdener'in eğitimli soprano sesinden her dinlediğimde daha da anlamlanıyor sözler sanki; o bülbülleri har ağlatır, aşıkları yâr ağlatır derken bir çığlığa dönüşen sesiyle ağlatıyor dinleyenlerini.. düşünüyorum Mustafa Kemal kimi düşünürdü dinlerken sözleri diye.. ötme bülbül yarim hasta derken sözler, 

Fikriye mi geçerdi yüreğinden, yoksa uşşakîlerin gururlu kızı Latife mi?

benimse içimde en çok yankılanan dizeler her zamanki gibi: 
"ben sana dayanamam yârim, ben sana aldanamam."


4 yorum:

  1. erdener'den ilk kez dinliyorum.. gerçekten nefis! kulaklarım alışmış erkan oğur'a, galiba arada bir de erdener'e uzanıcaklar :)

    YanıtlaSil
  2. ilk dinlediğimde şaşırdım, dinledikçe büyülendim, inanır mısınız bugün belki 20 kez dinlemişimdir arka arkaya... harika sanatçılarımız var.. sahip çıkmak gerek..

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle katılıyorum :) paylaştığınızdan beri dört olmuştur benimde :p hani o arada sırada dinlenen, huzur aranan playlistler yapılır çoğu zaman, sayenizde bu sesimizde aralarına katıldı.. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. çok mutlu oldum duruma :) bol bol dinleyin!

    YanıtlaSil