Powered By Blogger

5 Temmuz 2011 Salı

Rüzgâr Çamları

Hiç gece ormanda kaldınız mı?
Benim çocukluk rüyamdı ormanda kalmak, ağaçların altında, zifiri karanlıkta uyumak... Bir kez kaldım gece ormanda, su kenarında, dev gövdeli, yeşil geniş yapraklı ağaçların altında, üstelik yağmur çiselerken... Karanlıkta fenerle dolaştım, yemek yedim, şarap içtim, uyudum çadıra düşen yağmur damlalarının sesiyle, yanımda başka bir nefesle...

Bir diğerindeyse kalmadım, ama daha da ıssız bir çam ormanından geçtim, yazın en güzel gecelerinden birinde... Havada ılık bir çam kokusu, gökte alabildiğine yıldız yağmuru ve deniz adanın ayakları dibinde, serin ve koyu bir mavi karanlığın içinde... Yüreğine sızdım ormanın, derinine girdim karanlıkta, en gizine... Yanımda tek bir ışık yoktu gökte yolumu aydınlatan aydan ve yıldızlardan başka... Benim mâhremim karıştı ormanınkine...

Öyle buğulu, öyle ağulu bir düş ki gece ormana karışmak, öpmek ağaçları ve göğün seni içine alması şimdi duramazsın olduğun yerde. Alıp başını ormana gitmek, o ılık çam kokusunu ölesiye içine çekmek, rüzgârla sallanan güçlü dalların seslerine kulak vermek, irkilmek, taşmak istersin bedeninin kabından, kalıbından... Şimdi ben neler vermezdim, alıp başımı karışmak için bir patika yoluna, neler vermezdim, kaybolmak uğruna ormanın kuytusunda..

4 yorum:

  1. Karanlığı aydınlatan yildizmiydi geceden akılda kalan, yoksa bir nefesmiydi ayın önündeki bulutları alıp savuran. Camların kokusu igdenin kokusunda karisirken etrafda ucan kuşların kanat sesleri kulakları doldururken, tek şahidim onlara sarılmak isteyen coskumdu benden akıp giden...

    Hayatda bir cok insanin yaşayıp da bulamadığı bulupda anlayamadığı bir özlemi ve istegi cok guzel dile getirmişsin insan evladı ... Yine her zaman ki gibi Kalemine saglık

    YanıtlaSil
  2. Nefes sese karıştı rüzgârla gelen.. Çamlara karışan yalnız iğde dallarından savrulan koku değildi, birbirine karışmakta olan iki bedenin ve ruhun kokusu ve rengiydi... O gece gökten bir yıldız düştü ve denizin serinliğine karıştı ormanın derinliğinde...

    YanıtlaSil
  3. Bu yazıyı okurken bu olayı yaşayan kişi gibi oldum,onun hissettiklerini,yaşadığı duyguları ben de hissedip yaşadım.

    Bu bir iflah olamaz doğaseverliğin yanısıra bir de bilmem yerinde olur mu "bir pastoral romantizm mi?",ne?

    Yaşadığımız bu yıllarda şu harfli bu harfli yasalarla veya 10-15 kişi tarafından,10 dakika içersinde yazılan,kanun sayılan sahte yasalarla talan edilip yok edilmeye çalışılan (korkarım öyle de olacaktır)canım varlıklarımız böyle güzelliklerini bundan sonraki kuşaklara sunamayacak herhalde!

    Yazı sahibini içtenlikle kutlarım.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler güzel yorumunuz için... bu kadar hızla yitirirken, denizi, ormanı ve kokusunu taşıyan rüzgarı kıymetini bilmek unutulmaz anlara sığdırmak lazım o muazzam mekanları..

    YanıtlaSil