Powered By Blogger

28 Mayıs 2010 Cuma

achilles last stand..

achilles, ingilizcede insanın zayıf noktasını anlatan bir deyim içinde geçen bir kelime.. Truva'da asırlara adını yazdırmış bir kahraman.. led zeppelin in şarkısının adından bir parça.. benim çocukluk rüyam.. dinlerken durdum dinledim sözlerini led zeppelin'in.. bir kez daha sevdim.. güzel bir çevirisini bulup buraya da yerleştirdim..



bir nisan sabahıydı
artık gitmemiz gerektiğini söylediklerinde
sana döndüğümde gülümsedin yüzüme
nasıl hayır diyebilirdik
ah, yaşayacağımız zevklere
yaşamayı hayal ettiğim rüyalara
ah, söyleyeceğimiz şarkılara
sonunda tekrar geri döndüğümüzde

bir bakışı sürükledi beni
bildiğini iddia edenlere
yıllardır gördükleri bu kimsesiz sokakları
iblislerin cirit attığı bu delikte
ah, yelken açmak uzaklara
kumsallı diyarlara, başka günlere
ah, dokunmak rüyalara
kimsenin asla göremediği, evet

güneşe,güneye,kuzeye
uzanır altın kesesi
sadakat zincirleri düştü
paramparça olup yere
ah, binmek rüzgarlara
ve tepinmek göklerde tüm şamatanın üstünde
ah, kahkahalarla gülmek ve dansetmek
kalabalığın üstüne çöken gecede

yol gösteren birini arıyorum
kudretin dev adımı
kurtar bizi bu dolambaçlı yoldan
ayaklarımızı taşa çeviren
çalarsa bir çan
kutlamak için bir kralı
şaşmalı buna yürekler
kıvançlıyız duymaktan yorgun olsa da ayaklarımız, evet

sevinçle kavuştuğumuz günlerde
sonsuz yazın ışığını yakacağım
uzaklara, çok çok uzaklara
varamayacak kadar yorgunsun
ah, bu tatlı nağme
yatıştırır ruhu, dindirir acıları
kalırım şimdi belki de burada
uyanıncaya kadar yeniden

dolaşırım,ararım
dinlenebilecek güvenli bir yer
atlas'ın güçlü kolları
ayırır göğü yerden
çünkü güçlü kollar atlas'ın
ayırır göğü yerden.....
yağacağım ben,yağacağım.........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder