Powered By Blogger

22 Temmuz 2010 Perşembe

kendine ait bir oda'ya istinaden--odamdan kesitler...

Bana kalırsa yazılmış en akılcı ve konunun özüne hakim kitaplardan biridir Virginia Woolf'un Kendine Ait Bir Oda adlı kitabı, ve ben bunu küçüklüğümden beri içkinlikle bilirim, belki de bu yüzden her daim, en olanaksız yerlerde dahi kendime yazmak için bir oda, bir boşluk, bir alan yaratmak peşindeydim... sürekli olarak yazmaya devam edebildiğim tek yer, yaz aylarında neredeyse odammış gibi kullandığım o muhteşem bahçelere bakan balkondu büyüdüğüm evde... sonra o bahçeler bir rüyanın son buluşu gibi tarumar edilip, evimiz köhne bir viraneye dönüşünce hiçbir zaman sürekli olarak yazabileceğime inandığım bir oda yaratamadım kendime... en güzel odalarım bile yetmedi bana yazmak için, heves vermedi... ta ki küçük kanat ta sürekli yazmaya başlamama neden olan bu küçük odaya dek... burada değil de olur olmadık yerlerde yazılmış, kağıt üzerinden kalmış yazılar bile bu odada yayına kondu... henüz blogda hiçbir yazı bu oda dışında yazılmadı, yahut yayınlanmadı... bu yüzden bu oda benim LEONARD'ım! Yazması için her türlü rahatlığı ona sağlayıp, basım için bir matbaa bile kuran Virginia'nın kocası Leonard gibi bu oda da depresyonun beni ittiği girdaplardan sığındığım bir limanken, maninin kollarında hayallere koşmaya çalışırken beni bağlayan bir hapishane gibi... tıpkı leonard'ın virginia'nın gözünde olduğu gibi...

ve işte küçük kanat'ın yazıldığı oda...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder